Держава сприяє підтримці громадян шляхом надання субсидій на компенсацію вартості послуг ЖКГ

Приведення вартості житлово-комунальних послуг до економічно обґрунтованого рівня необхідно здійснювати одночасно з впровадженням політики енергозбереження та енергоефективності, а також підвищувати рівень надання таких послуг населенню.

Про це сказала начальник Управління економіки систем життєзабезпечення Мінрегіонбуду Наталія Хоцянівська під час засідання круглого столу на тему «Стратегія і філософія формування та затвердження тарифів у житлово-комунальній сфері», організованого Об'єднанням організацій роботодавців «Всеукраїнська конфедерація роботодавців житлово-комунальної галузі України».

У засіданні взяли участь народні депутати України, представники Мінрегіону, НКРЕКП, Антимонопольного комітету, КМДА, представники та експерти профільних організацій та асоціацій.

У рамках заходу учасники обговорили питання організації соціального захисту населення в умовах підвищення тарифів, шляхи зниження собівартості послуг підприємствами-виробниками послуг та питання стратегії енергоефективності міст України.

Держава сприяє підтримці громадян шляхом надання субсидій на компенсацію вартості послуг ЖКГ

Наталія Хоцянівська акцентувала увагу присутніх на тому, що сьогодні питання підвищення тарифів на послуги ЖКГ набирає форми політичних спекуляцій і є інструментом певних політичних сил для обурення населення.

«Ми сьогодні повинні говорити і говоримо про те, що зростання тарифів на послуги ЖКГ потрібно, це зростання штучно стримувалося роками. В результаті ми отримали велику заборгованість за енергоносії підприємств-постачальників таких послуг. Так, за даними галузевої статистичної інформації, за 2014 рік підприємства отримали збитки в сумі 3,0 млрд. гривень. Найбільші збитки у підприємств комунальної теплоенергетики — 1,9 млрд. грн., а також водопровідно-каналізаційного господарства — 0,9 млрд. гривень. В результаті ми отримали погіршення стану інфраструктури галузі — 57% теплових мереж мають термін використання понад 25 років. Тобто, у підприємств немає обігових коштів для проведення ремонтів, модернізації, впровадження нових, більш сучасних технологій. Це, в свою чергу, суттєво знижує якість послуг, які надаються», — зазначила вона.

Сьогодні основними причинами перегляду тарифів є ряд факторів, зокрема, особливості структури витрат комунальних підприємств, їх надзвичайна залежність від вартості енергоносіїв та мінімальної заробітної плати. Наприклад, основними складовими тарифів на послуги теплопостачання є енергоносії (газ, електроенергія) — до 60%, заробітна плата — до 20%; тарифів на послуги водопостачання — електроенергія — 30%, заробітна плата — 35%. При чому вартість цих складових тарифів постійно зростає з незалежних від підприємств причин.

«Таким чином, враховуючи підвищення тарифів на енергоносії, зростання цін на матеріально-технічні ресурси, подорожчання робіт субпідрядних організацій, перегляд тарифів на житлово-комунальні послуги та приведення їх до економічно обґрунтованого рівня, є об'єктивною необхідністю», - пояснила Наталія Хоцянівська.

У той же час, в умовах підвищення вартості спожитих житлово-комунальних послуг, рівень оплати населенням за них залишається на високому рівні: в 2014 році було нараховано 39,5 млрд. грн. комунальних послуг оплачено населенням 36,4 млрд. грн. або 92,2%.

«Держава всіляко сприяє підтримці своїх громадян, залишаючи головним механізмом соціального захисту населення надання субсидій та гарантує малозабезпеченим громадянам стабільність витрат на оплату послуг ЖКГ не залежно від зміни їх вартості. Наприклад, власник однокімнатної квартири, обладнана приладами обліку, площею 33 кв. м., який отримує мінімальну пенсію — 949 грн, сплатить лише 6,1% від вартості комунальних послуг. Решта — 93,9% компенсує держава», — розповіла Наталія Хоцянівська.

Джерело: Мінрегіон